Virtual Reality: een nieuwe inzet van marketing en media (deel 2/2)

Maandag, 22 Augustus 2016

Opportunities

Virtual Reality: een nieuwe inzet van marketing en media (deel 2/2)

Deze technologie geeft veel mogelijkheden tot ontwikkelingen voor een groot aantal sectoren.
Dankzij Virtual Reality kan de huizensector, bijvoorbeeld, bijna ongelimiteerde simulaties van constructies en renovaties realiseren. De technologie zorgt ervoor dat er al interactief met een nieuwe omgeving omgegaan kan worden nog voor dat de fundamenten gelegd zijn.

Hetzelfde geldt voor de wooninrichtingen. bedrijven zoals Ikea tonen op hun websites al 2D-simulaties, maar hoeveel beter zou het zijn alz je je nieuwe meubel al in je kamer kan projecteren?
Dit instrument kan ook een grote steun zijn voor de zware industrie. Alles kan zonder limiten getest en geprobeerd worden.
De Gamesector kan vrij spel geven aan zijn verbeelding. Binnenkort kunnen we spelen met een 360°-beeld.
De nieuwe mogelijkheden die zich aanbieden zijn bijna grenzenloos.

Communicatiemiddelen

Naast de economische ontwikkelingsmogelijkheden die Virtual Reality biedt, is het ook een zeer interessant communicatiemiddel. Dankzij zijn helmen, wordt de gebruikers heel realistische ervaringen geboden.
Modellen voor de smartphone zijn al beschikbaar op de markt en zorgen voor de ontwikkeling van een groot aantal verschillende projecten; zoals de Homido-helmen en de VR van Samsung.
Deze modellen zijn te huur voor professionnals die nieuwe communicatiestrategiën willen ontwikkelen.

Nieuwe gebruiksmogelijkheden zullen er ontwikkeld worden voor de gebruikers. Wat is er beter dan een emotie, een aangenaam en innovatief leven te binden aan wat je belangrijk vindt.

Dit instrument zorgt voor een doeltreffende communicatie voor alle merken die op het geheugen van hun gebruikers gegrift willen staan.

Virtual reality is een unieke en vernieuwende bron van differentiatie die waarde bijbrengt door zijn informatieve en recreatieve content.